عسل ناب عمده


عسل ناب عمده ….عسل طبیعی جزو خوراکی هایی هست که تمامی افراد جامعه،پزشکان،طبیبان سنتی و حتی در کتاب خداوند به مصرف آن توصیه شده است.برخی پزشکان این ماده ی ارزشمند را یک داروخانه ی طبیعی و الهی می نامند چون دارای بیشترین خاصیت دارویی نسبت به اکثر خوراکی های طبیعی می باشد.اما در تهیه این خوراکی باید کمی وسواس به خرج داد و از افراد قابل اعتماد تهیه شود.

خرید عسل طبیعی

امروزه باتوجه به نیاز جامعه عده ی زیادی مشغول زنبورداری و تولید عسل هستند و جا دارد ازتمامی افرادی که در این عرصه تلاش می کنند تا محصول ناب و طبیعی به جامعه تحویل می دهندباعث افزایش سلامتی افراد جامعه می شوند تقدیر وتشکرکنیم. در هر بازاری عده ای در کنار افراد درستکار جهت سود بیشتر و تلاش کمتر اقدام به کار تقلبی می کنند وعسل تقلبی با استفاده از شکر و لیمو درست می کنند وبه بازار عرضه می کنند که این از نظر شرعی حرام و ازنظر قانون جرم محسوب می شود.سعی کنید در خرید عسل از افراد مطمئن وقابل اعتماد خریداری کنید تا عوارض ناشی از این نوع عسل ها گریبان گیر شما نشود.

گروه قره داغ با داشتن زنبوردارهای باتجربه،متعدد و متعهد در شمالغرب کشور اقدام به تولید عسل های ناب و تغذیه ای باقیمت مناسب می کند.شما می توانید بهترین عسل را با خیال از گروه ما به صورت عمده  و خرده تهیه نمایید.

ویژگی های عسل طبیعی

عسل طبیعی یکی از بهترین و پر فایده ترین خوراکی است که توسط حیوان زحمتکش به نام زنبورعسل تولید می شود.عسل فایده های زیادی برای سلامتی انسان دارد تا جایی که از این خوراکی و زنبور عسل در قران نیز یاد شده است.اما برخی خصوصیات عسل طبیعی و برخی باورهای عمومی غلط را درباره ی این خوراکی ارزشمند را برای شما دوستان و مصرف کنندگان توضیح می دهیم.

رنگ عسل

رنگ عسلی که همه ی ما روزانه مصرف می کنیم به رنگ نزدیک به کهربایی ونزدیک به قرمز هست ولی این رنگ نشان دهنده ی طبیعی و خالص بودن آن نیست زیرا رنگ عسل بسته به نوع گل و گیاه و شکوفه های یک منطقه ای که زنبورها در آنجا عسل تولید میکنند متغیر است. معمولا رنگ عسل با توجه به گیاه منشاء آن از رنگ سفیدمایل به زرد تا قهوه ای تیره متغیر است.نتیجه میگیریم که عسل فقط یک رنگ ندارد و باتوجه به گیاه منشاء آن رنگش نیز متغیر است و فقط در انتخاب عسل نباید رنگ را مد نظر قرار داد.

عسل ناب عمده

 

غلظت عسل

ویسکوزیته و یا غلظت عسل یکی دیگر از خصوصیاتی است که مردم از روی آن طبیعی و یا غیر طبیعی را ملاک خود قرار می دهند که این روش نیز اشتباه است زیرا عسل برداشتی بسته به زمان برداشت مثلا بهاره و تابستانه و محل برداشت مثلا شمال و جنوب دارای غلظت متفاوتی می باشد.مثلا عسل بهارنارنج که در بهار برداشت می شود بسیار روان و شل است.اما عسل برداشتی در اول پاییز آن هم گون باشد بسیار سفت غلظت بالایی دارد.

ساکارز

عسل ناب عمده

ساکارز یا همان قند طبیعی در عسل یکی از مهمترین پارامتری هست که نشان می دهد عسل برداشتی طبیعی و خالص هست یا خیر،البته سایر پارامترهای دیگر نیز درعسل مهم هستند که در مطالب آینده برای شما بازگو خواهیم کرد.

پارامتر ساکارز توسط چشم عادی قابل اندازه گیری نیست و فقط از طریق آزمایشگاههای معتبر قابل اندازه گیری هست ونتیجه آزمایش در عسل هر چه قدر عدد ساکارز پایین تر باشد (نزدیک به عدد یک)عسل خالصتر و مرغوب هست و همه ی افراد با هر بیماری می توانند این عسل را استفاده کنند.

لازم به ذکر است به دلیل کمتر بودن مراتع درکشورمان برداشت عسل خالص کمی سخت و کمتر هست لذا عسلی که به وسیله زنبور ولی به کمک تغذیه ی مصنوعی هم درست شده باشد باز می توان از این خوراکی نیز به عنوان عسل طبیعی استفاده کرد.

چون فرایند تولید عسل توسط زنبور کامل انجام شده است.

(خودتان را از مصرف این خوراکی با ارزش به وسیله ی شایعات محروم نکنید.)

شکرک زدن عسل

عسل ناب عمده
شکرک زدن و به اصطلاح رس بستن عسل یکی دیگر ازباورهای خلط در مورد این خوراکی می باشد.
عسل طبیعی به دلیل داشتن عنصری به نام دیاستاز باعث می شود که بعد از مدتی بسته به نوع عسل و دمای مربوطه شروع به رس بستن می کند.
عسل معمولا در دمای بین 5 تا 30درجه شروع به رس بستن می کنند یعنی دردمای زیر صفر و بالای 30درجه حالت مایعی خود را حفظ می کند و رس نمی بندد.
رس بستن عسل تا حدودی طبیعی و اصل بودن عسل را نشان می دهد.ولی عده به دلیل برداشت غلط مردم از رس بستن عسل جلوگیری می کنند(بااستفاده از حرارت و یا جوهر لیمو ازرس بستن عسل می توان جلوگیری کرد) دراکثر کشورهای پیشرفته معمولا از عسل رس بسته استفاده می کنند.
زیرا براین اعتقاد هستند که این حالت عسل نشانگر طبیعی واصل بودن آن است.
اما در کشور ما این باور غلط باعث شده تا عده ی زیادی از مصرف این خوراکی با ارزش خودداری کنند.
عسل رس بسته را به راحتی و با دمای مناسب می توان طبق شکل زیر به مایع تبدیل و مصرف کرد.
عسل ناب عمده

((تجربه و دیدگاه خود را در مورد مصرف عسل رس با ما درمیان بگذارید))

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *