خرید عسل گیاهان دارویی

عسل چیست و چند نوع عسل در طبیعت وجود دارد؟
یکی از با ارزشترین مایع شیرینی که توسط زنبورعسل تولید شده و در اختیار انسان قرار داده میشود،عسل طبیعی میباشد.این ماده به قدری فایده دارد که حتی اجادیث زیادی از ادیان مختلف و حتی فلاسفه های قدیمی در مورد مزایای عسل سخن های گفته اند.

انواع عسل از گلهای دارویی

در طبیعت بیش از هزاران گل و گیاه وجود دارد،که در این میان بیش از 80 درصد آنها شهد زا و دارای گرده گل میباشد.عسل های بسیار زیادی وجود دارد و طبق بندی آنها بسیار متفاوت است و به طور شمارش نمیتوان حدس زد چند نوع عسل طبیعی وجود دارد.بنابراین برای راحتی این کار عسل را طبقه بندی کرده و از بعد های مختلفی بررسی میکنند.برخی از طبق بندی ها به صورت زیر است:
1-عسل ها از نظر رنگ
2-از بُعد طبع و مزاج
3-از نظر کیفیت
4-از نظر نوع گیاه
5-از نظر منطقه ی برداشت

خرید عسل گیاهان دارویی

آیا عسل تک گل داریم؟

تا بحال برایتان سوال شده است که چگونه میتوان عسل تک گل برداشت کرد؟زنبورعسل یک حیوان بسیار باهوش و پر کاری است و از هر گلی برای بقای خود استفاده میکند.لذا در اطراف کندوها هر چقدر گل و گیاه زیاد باشد آنزیم و پروتئين متنوعی وارد کندو میشود.اما این روزها یک شعار مخصوص به وجود امده با عنوان فروش عسل تک گل،که چنین اتفاقی غیر ممکن است.اما برای برداشت عسل طبیعی با درصد یک گل بیشتر کندوهای خود را در معرض محلی قرار میدهند که بیشترین گل برای یک گیاه باشد و این اتفاق عمدتا در گلهای پرورش و به تعدا کمتر در گلهای های وحشی اتفاق میافتد.در منطقه ای که بیش از 40 درصد گلها مربوط به یک گیاه باشد.عسل برداشتی از آن منطقه به نام همان گیاه نامگذاری میشود.


برخی عسل های تک گل موجود در بازار طبق زیر است:
1-بهار نارنج
2-آویشن و گون
3-گیشنیز
4-سیاهدانه
5-کُنار
عسل وحشی تک گل
1-مریم گلی
2-خشخاش
3-گل لاله

خرید عسل گیاهان دارویی

خواص دارویی عسل طبیعی

با توجه به شناختی که از عسل طبیعی داریم،مزایای این ماده برای هیچ بنی و بشری پوشیده نیست و به همین خاطر روز به روز به مصرف و تولید ان اضافه میشود.عسل طبیعی در صورت ارگانیک بودن خواص بسیار زیادی میتواند داشته باشد که در ادامه به چند عدد از ان اشاره میکنیم:
1-برای درمان انواع بیماری ها از عسل میتوان استفاده کرد،که در زمانهای قدیم نیز هر دارویی را با عسل مخلوط می کردند تا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر کنند.
2-بهبود کننده ی عملکرد گوارش است و اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد.لذا ضد زخم معده، ضد اسهال و دستگاه گوارش است.
3-اگر عسل طبیعی با کُندر مخلوط شود،بهترین درمان برای سنگ های کلیه و مثانه محسوب میشود.
4-بهبود دهنده ی عملکرد کبد میباشد.از طرفی سکنجبینی که با عسل تهیه می شود،یک محصول یا صفرابری اعلاست.

خرید عسل گیاهان دارویی


5-قاتل سرما خوردگی و سرفه است،به همین منظور از عسل در فرآورده های ضد سرفه بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود تا این بیماری فورا درمان گردد.
6-برای بیماری ها پوستی امروزه به عنوان درمان اصلی شمرده شده و از آن در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و حتی ماسکهای خانگی و صنعتی به وفور استفاده شده تا پوستی سالم را به انسان ها هدیه دهد.

7-گرفتگی مویرگ ها و عروق را به راحتی درمان و در صورتی که سالمندان هر روز شربت عسل و لیموی تازه بنوشند،رگهای بازتر شده و عمر طولانی تری خواهند داشت.
8-درمان کننده ی بی خوابی مفرط است.
9-کم اشتهایی را درمان میکند بدون انکه ذره ای به وزنتان اضافه شود.

10-بهبود دهنده ی خواب

خرید عسل گیاهان دارویی

خرید عسل تک گل

اکثر فروشگاههای شهرها دارای ویترین های مجزا برای فروش عسل موجود هستند،منتها این افراد اطلاعات کافی از عسل و فواید نوع را در اختیار ندارند.لذا توصیه میکنیم حدالامکان از زنبوردارهای معتمد برای خرید عسل استفاده کنید یا در صورت نیافتن چنین افراد از گروه قره داغ برای تامین عسل طبیعی خود کمک بگیرید تا بهترین عسل(آویشن،کُنار،مرکبات و…) را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *