عسل طبیعی وحشی جزو آن دسته از محصولاتی است که خواص منحصر به فردی دارد. به طوری که نمی توان ویژگی های این عسل را با عسل طبیعی زنبور پرورشی (عسل صنعتی) مقایسه کرد.

بهترین نوع عسل طبیعی وحشی

تفاوت عسل طبیعی وحشی و عسل طبیعی صنعتی

تفاوت عسل طبیعی وحشی و عسل طبیعی صنعتی بهترین و مرغوب ترین عسل، عسلی است که زنبور آن در مناطق کوهستانی، عمق صخره ها و لا به لای درختان لانه کرده و به کار عسل سازی بدون اینکه انسان دخالت و یا مراقبتی بکند، مشغول می شود. این عسل ها را افرادی که در این کار سررشته دارند گرد آوری می کنند و به بازار وارد می کنند که به آن عسل وحشی و کوهی نیز گفته می شود. عسل پرورشی نیز عسلی است که زنبورداران زنبور آن را در کندو ها و سرزمین متناسب پرورش داده و زنبور ها با تغذیه طبیعی از جمله شکر، عسل تولید می کنند که به این عسل نیز عسل طبیعی و صنعتی می گویند.  زنبور عسل در کوهستان ها و دشت ها آزادانه می گردد تا محیطی امن و بهداشتی برای زندگی اش پیدا کند و در آن جا بدون هیچ دغدغه و استرسی به زاد و ولد بپردازد. در این محیط امن و به دور از استرس و تحریک به تولید عسل مشغول می شود که نتیجه آن عسلی بسیار باکیفیت و شفا بخش می شود. اما عسل طبیعی صنعتی به خاطر دلایلی همچون باز کردن کندوی زنبور عسل توسط زنبور دار جهت بازدید، انتقال زنبورها از کوهستانی به کوهستان دیگر، دادن مواد شیمیایی به زنبور عسل جهت درمان بیماری ها،شکر دادن در فصل زمستان به زنبور عسل و در نهایت نزدیک بودن به سروصدا و امواج دکل های مخابراتی باعث کیفیت پایین نسبت به عسل وحشی و کوهی می باشد و این معیارها است که موجب تفاوت عسل طبیعی وحشی با انواع دیگرش است.

چهار روش تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی از چند راه قابل آزمایش است. روش اول اینکه مقداری عسل را در آب سرد می ریزیم. اگر در آب حل شد، عسل تقلبی و اگر حل نشد و حالت خود را حفظ کرد، عسل طبیعی است. روش دوم ته نشین شدن و رس زدن عسل است که نشان دهنده طبیعی بودن عسل است. راه سوم تشخیص عسل طبیعی، عطر و بو و رایحه مطبوع عسل است. و اما روش بعدی اینکه عسل طبیعی بلافاصله پس از خوردن در دهان آب شده انرژی تولید می کند در حالی که عسل تقلبی این گونه نیست. در آخر هم مزه عسل مطرح می شود. عسل تقلبی مزه شکر می دهد، اما عسل طبیعی طعم و مزه ویژه ای داشته وشیرین است. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *