گرده گل بهاری

خصوصیات محصولات زنبورعسل چیست؟

خداوند قدرت عجیبی به زنبور عسل و محصولات آن داده است. هر کدام از فرآورده های زنبورعسل بر اساس زمان خاصی حاصل می شود،یعنی شما نمی توانید از زنبور عسل در زمستان عسل تهیه نمایید. همچنین تولید ژل رویال، بره موم، عسل طبیعی و برداشت گرده گل در یک زمان معنی از سال حاصل می شود. گرده گل طبیعی در بهار تولید می شود و مدت آن نیز تقریبا 3 الی 4 ماه طول می کشد.

گرده گل فصل های مختلف

مقدار و کیفیت گرده گل به نوع درخت و زمان تولید بستگی دارد. برخی از درختان میوه، مانند درخت گیلاس، هلو، زرد آلو و .. در اواخر زمستان شروع به گلدهی کرده و گرده زیادی به زنبور عرضه می نماین .

در اواخر تابستان با اینکه برخی درختان شروع به برگ ریزی می کنند درختانی مانند انار تازه شروع به گرده افشانی می نمایند و در این فصل زنبور های عسل در صورت وجود، گرده انار زیادی وارد کندو می کنند.

ایران به خاطر داشتن آب و هوای مختلف، در هر فصلی گرده مخصوص به خود را دارد اما طبق تجربه، گرده گل بهاری بهترین نوع گرده می باشد.

آلرژی های گرده گل

از محصولات زنبور عسل بعضی تقریبا تازه کشف و برداشت می شوند و از لحاظ زمانی عمر کوتاهی دارند. گرده گل نیز به خاطر جدید بودنش هنوز به طور کامل از نحوه ی مصرف و عوارض آن اطلاعات بسیار زیاد و کافی وجود ندارد.

تا به امروز با مصرف این محصول بیماری جدیدی به وجود نیامده است اما به خاطر ریسک نکردن مصرف این محصول توسط افراد زیر توصیه نمیشود.


1-افراد بیمار و دارای حساسیت فصلی
2-زنان باردار
3-خردسالان
به غیر افراد اشاره مصرف گرده برای همه بلامانع است.

خرید گرده گل نظافت شده

زنبور های عسل دارای هوش و حواس بسیار کمی هستند . در واقع این حشره قابلیت تشخیص خیلی از گرده ها را ندارد. حتی در یک آزمایشی زنبورها را اجبار به جمع آوری گرده زغال در یک حجره ی شش ضلعی کردند.

مهم ترین اقدام بعد از جمع آوری گرده گل پاکسازی و خشک کردن آن است زیرا گل می تواند موارد زیادی از جمله سنگ، تکه چوب، حشرات مرده و خیلی از موارد کوچک را در خود داشته باشد. لذا پاکسازی گرده از این موارد می تواند کیفیت آن را دو چندان کند.

خرید عمده گرده گل خاص

زنبور داران زیادی در فصل مختلف با استفاده از گرده گیر اقدام به جمع آوری این محصول می نمایند. بهترین نوع آنها برداشت از گل های کمیاب و دارویی کوهستان ها می باشد چراکه این نوع گرده به خاطر عدم دسترسی آلاینده های شهری و کارخانجات، کیفیت بسیار بالایی دارد.

برای خرید و تهیه ی این نوع گرده با قیمت مناسب با ما در تماس باشید.

گرده گل بهاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *