عسل چهل گیاه


عسلهای چهل گیاه یا هزار گیاه بعد از عسل های تک گل بیشترین مصرف و فروش را دارند. آیا عسل چهل گیاه همانند تک گل عطر و بوی خاصی دارد؟در پاسخ به این سوال باید گفت این عسل ها در کجا برداشت شده‌اند.

زمانی که گل های زیادی با هم ترکیب شوند و یک عسل بسیار خوشمزه تولید کنند قطعا طعم و ارزش غذایی بالایی خواهد داشت ولی از نظر بو به معطری عسل تک گل نخواهدبود.

جایگاه عسل ناب چهل گیاه

در اکثر نقاط جهان بیشترین تولید و مصرف عسل مربوط به چهل گیاه هست و دلیل آن نیز در دسترس بودن مراتع آن می باشد. این عسل در اکثر نمایندگی های فروش و مغازه های مختلف در دسترس بوده و از فروش بالایی برخوردار هست.

از نظر قیمت عسل چهل گیاه و ژل رویال عسل یکی از ارزان‌ترین عسل های طبیعت است. معمولا گل های منشاء آن را می تواند از اکالیپتوس، قنقال ،کاکتی، یونجه ، مریم گلی، گل گاو زبان و گون نام برد. اگر یک طبقه بندی ساده داشته باشیم، این نوع عسلها بعد از عسل وحشی و تک گل سومین جایگاه در بین مصرف کنندگان دارد.

بازار داغ عسل ایران

عسل چهل گیاه

این نوع محصولات در رده بالای تغذیه‌ای قرار دارد و به همین دلیل افرادی که به سلامت تغذیه خود اهمیت می دهند، معمولا از عسل چهل گیاه استفاده می کنند. این نوع عسل در بنکداری ها و در میدان های تره بار در وزن های بالا به صورت عمده خرید و فروش می شود.

گروه قره داغ با فروش کندو عسل خالی زیاد و با قیمت مناسب توانسته گوشه‌ای از این بازار را در اختیار داشته باشد. یکی از راه های تامین عسل مورد نیاز، سفارش و یا خرید از اینترنت و یا فضا های مجازی است. گروه قره داغ جهت افزایش رفاه حال مشتریان، این مسیر را برای مصرف کنندگان میسر نموده است.

عسل چهل گیاه در تهران

اکثر عسل های تولید شده در ایران از نوع چهل گیاه بوده و هرکدام از مناطق، دارای عسل متفاوتی هستند. این تفاوت به راحتی در طعم و رنگ مشخص است. بر فرض مثال عسل های سمت کرمانشاه و غرب کشور تیره ترین رنگ و گاهی رنگ سیاه به خود را دارند ولی عسل های سمت شرق به رنگ زرد و کمی نیز شل هستند.

علت این تفاوت، گیاهان و آب و هوای منطقه است و هیچ یک نسبت به هم برتری ندارد. ولی عده ای با سو استفاده از بی اطلاعی مردم عزیز خصوصا در تهران، عسل های تیره تر را با قیمت های بسیار بالا نسبت به دیگر محصولات می فروشند. این مکر آنها صرفا از تعریف و تمجید عسل در مورد رنگ و غلظت آنها می باشد.

دوستانی که عسل طبیعی زیاد مصرف می کنند، می توانند با گروه قره داغ تماس حاصل نمایند تا در مورد خصوصیات و قیمت گذاری عسل اطلاعات لازم را دریافت نمایند تا در دام این افراد سودجو نیفتند. گروه قره داغ در تهران دارای انبار عسل بوده و عسل مورد نیاز افراد را بدون حضور آنها و با سفارش مشتری به درب منزل آنها ارسال می نماید.

خواص عسل چهل گیاه

از معدود خواص دارویی عسلهای چهل گیاه به موارد زیر اشاره می کنیم:
نفخ را کاهش می دهد
بهبود عملکرد معده و روده می شود
از بین بردن دردهای مفاصل و استخوان
ایمنی بدن را تقویت می کند
کاهش درد های سینه و کم کردن سرفه
کاهش کم خونی
مقوی حافظه
انرژی بخش (دلیل این اتفاق در بدن به خاطر داشتن طبع گرم آن است)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *