تولید کننده عصاره برهموم


تولید کننده عصاره برهموم

بره موم و عصاره ی آن چیست ؟این دو ماده چگونه مصرف میشود؟ همانطور که میدانید یکی از تولیدات زنبور عسل بره موم  بوده و به عنوان یک داروی با ارزش طبیعی ،کمی ناشناخته و بسیار با اهمیت است.از بزرگترین مشکلات موجود جهت شناخت این ماده نبود مطالعات کافی روی آن و تا حدودی قابل شناخت برای افراد مختلف نمیباشد. در زیر به ترکیبات بسیار مهم و ساخت انواع عصاره به خصوص عصاره ی آبی از بره موم را برای شما توضیح خواهیم داد.

تولید کننده عصاره برهموم

بره موم و ساختمان آن

برهموم یا پروپوليس نوعي مومی و قابل انعطاف است که خواص ضد ميکروبي آن و سایر وظایف دیگر ان مورد مطالعه قرار گرفته و تا حدودی به اثبات رسيده است. اما ساختمان شيميايي اين ماده طبيعي در مناطق مختلف جهان بسیار متفاوت بوده و تا حدودی به موارد زیر بستگی دارد:
1-پوشش گیاهی
2-نژاد زنبورها
3-آب و هوا
4-فصل برداشت بره موم و دیگر موارد تاثیر زیادی در کیفیت آن بستگی دارد


اما با توجه به اصول برداشت بره موم و متناسب با محیط هر کلنی میزان ترکیبات در بره موم ثابت بوده منتها مقدار آن در هر شرایطی بسیار فرق خواهد کرد و همین عامل موجب ایجاد اختلاف در بره موم ها خواهد شد.برخی از مواد تشکیل دهنده ی بره موم طبق زیر است:

1-بخش عمده ی این ماده از صمغ گیاهان تشکیل شده است( حدود ۵۰ درصد)
2-بخش زیاد دیگری نیز از موم طبیعی (حدودا ۳۰ درصد)
3-ده درصد(10 درصد)از اسید های چرب و ضروری
4-دارای درصد کمی(5 درصد)گرده گل طبیعی
5-درصدهای دیگری از فلانوئيد ها ،مواد معدنی و عنصر های کمیاب و برخی از تریکبات آلی و ویتامین ها تشکیل شده و تفاوت در هر کدام از آنها موجب تغییر کیفیت بره موم میشود.

نحوه ی خشک و آسیاب کردن بره موم

برای استفاده های غذایی و دارویی باید بره موم را با روشهای مختلفی نظافت و ریز کرد تا بتوانیم در ساخت عصاره و ادویه های با مشکل مواجه نشویم.برای این کار آشغال یا مواد اضافی بره موم را جدا کرده سپس به تکه های کوچکی تقسیم بندی میکنیم.همان تکه های کوچک بره موم را در فریز یخچال میگذاریم تا کامل خسک و مثل سنگ شود.سپس در دستگاههای مخصوص و یا در آسیاب های خانگی به راحتی آن را پودر میکنیم.

تولید کننده عصاره برهموم

ساخت عصاره ی آبی بره موم

از آسانترین روشهای استفاده از بره موم میتوان به عصاره ی آبی بره موم شاره کرد.این ترکیب به قدری آسان و فایده دارد،توصیه میکنیم همه ی افرا جهت افزایش ایمنی بدن خود از آن استفاده نمایند.برای این کار نیم کیلو پودر در دو لیتر آب یا 250 گرم پودر بره موم را در یک لیتر آب اضافه میکنیم و هر روز دو الی سه بار آن را تکان داده و در جای تاریک میگذاریم تا کامل رنگ آب به رنگ بره موم تبدیل و غلیظ گردد و در نهایت آن را صافی رد میکنیم تا کلوخه های بره موم از مایع جدا شوند.

فایده ی عصاره ی بره موم

با مصرف این مایع(عصاره)در بدن خود باعث تغییرات زیر خواهید شد:
1-تقویت ایمنی بدن
2-درمان زخم دهانی
3-تقویت لثه ها
4-تقویت مینای دندان
5-درمان زخم های داخلی
6-بهبود عملکرد روده و معده و دهها فایده ی دیگر این مایع تلخ خواهد داشت.
جهت خرید بره موم خام و یا عصاره ی بره موم میتوانید با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *