درمان بره موم


یکی دیگر از بهترین و پرخاصیت محصولات زنبور عسل بره موم می باشد،این ماده به قدری خاصیت فیزیکی و شیمیایی دارد که از آن به عنوان معجزه ی زنبورعسل یاد میکنند و امرزه نیز از خاصیت بی نظیر آن در درمان انواع بیماری ها استفاده می کنند.

عبارت بره موم

بسیاری از افراد هستند که تا الان حتی اسم بره موم را هم نشنیده اند.اینجاست که باید تعریف کوتاهی در مورد بره موم داشته باشیم.بره موم یک ماده ی انعطاف پذیر و رزینی هست که توسط زنبور درفصل های مختلف از انواع گیاهان و درختان برداشت و درقسمت های مختلف کندو مورد استفاده می شود.خیلی از افراد فقط عسل را به عنوان محصول زنبور می دانند در حالی که بره موم،ژل رویال ،موم ،گرده گل ،زهر زنبور و شیر زنبور از دیگرمحصولات زنبور بوده که هرکدام خواص دارویی و درمانی بسیار متنوعی دارد.

درمان بره موم

نحوه ی مبارزه بره موم با بیماریها

اصطلاح بره موم از کلمه ی یونانی به نام lifpropolis که تشکیل شده از دو کلمه ی خانه(lif) و پیش حفاظت(propolis)این کلمه ازخاصیت حفاظتی این ماده برداشت شده است.البته وطیفه اصلی بره موم حفاظت و نگهداری زنبورهای کندو ازانواع تهدیدهای آب و هوایی و شکارچیان انها می باشد.این ماده به دو صورت کندو را حفاظت می کند:
1-زنبورها با پرکردن درزهای موجود در کندو وهمچنین با چسباندن شان ها در جای خود با بره موم خانه ی خود را در برابر استرس های فیزیکی محافظت می کند.
2-این ماده به خاطر داشتن خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی برای نظافت خانه های شش ضلعی و دست و پای زنبوران کارگری که از بیرون می آیند و همچنین در مومیای کردن اشیاء و جسد های بزرگ که خاصیت پوسیدگی را دارند به کار می رود.

امروزه با تحقیقات فراوانی که روی این ماده انجام گرفته است،دانشمندان متوجه شده اند برخی از خصوصیات آن موجب درمان انواع بیماری در انسان ها می شود.برای کاهش پیشرف انواع سرطان،کاهش اثرات شیمی درمانی،درمان انواع عفونت ها و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

تاثیر بره موم برای ریه ها

درمان بره موم
یکی از ناراحتی های مزمن و پر دردسر التهابات ریه هست که بابره موم هم می توان آنرا درمان کرد و هم درد آن را کاهش داد.با تعداد اندکی آزمایش که توسط پزشکان محقق لهستانی در سال 1989برای درمان این مرض با بره موم انجام گرفته شد که به نتیجه ی جالبی دست پیداکرده اند.افرادی که دارای عفونت سرماخوردگی داشته اند با مصرف عصاره ی بره موم نسبت افرادی که مصرف نکرده بودند به اندازه زمانی نصف گروه دوم درمان شدند.گروه اول 3روزه و گروه دوم 6 روزه درمان شدند. نحوه ی استفاده ازعصاره ی بره موم برای التهابات ریه باید به شکل زیر عمل کنیم.
1-ازعصاره یا بره موم خام باید به مقدار 2گرم و به طور مکرر باید استفاده کنید.
2- برای مقاوم سازی ریه ها باید حداقل دو الی سه ماه استفاده کنید.
3-درصورت حساسیت داشتن نسبت به بره موم باید از مصرف آن بپرهیزید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *