بیاگرا تقویتی زنبور

جهت موفقیت در کسب محصولاتی چون عسل و دیگر تولیدات فرعی کندو در سطح کیفی مطلوب، نیاز به آگاهی و دانش کافی در زمینه تغذیه زنبورعسل خواهیم داشت. باتوجه‌به اهمیت ملکه زنبور و سلامت آن برای کندو، لازم است تا با برخی ترکیبات تقویتی مناسب این موجود آشنا شویم که بیاگرا یکی از کلیدی‌ترین آن‌هاست. این محصول اثرات مفید بسیاری بر میزان فعالیت و سلامت ملکه خواهد داشت که نهایتاً باعث بهبود کیفیت عسل و دیگر محصولات کندو خواهد شد.

تأثیر مکمل بیاگرا بر زنبورعسل

بیاگرا از انواع مواد تقویتی برای ملکه محسوب می‌گردد که به طور غیرمستقیم نیز آثار مثبتی بر روی کلنی‌ها خواهد گذاشت. این محصول نوعی ویتامین و ماده مغذی بوده که بر روی میزان تخم‌ریزی ملکه و رشد آن تأثیر می‌گذارد. همچنین با مقاوم‌سازی جمعیت زنبورها و جمعیت کلنی‌ها باعث ایجاد مقاومت عالی در برابر بیماری‌ها و شرایط دمایی سخت می‌گردد.
استفاده از این پودر تقویتی بسیار ساده بوده و حجم‌پذیرش شربت دهی کندو را افزایش می‌دهد و این عامل سبب پیشرفت در تولیدات کندو می‌شود. از دیگر فواید استفاده از بیاگرا نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
-افزایش موفقیت و کاهش استرس در پیوند کندوها
-ایجاد کلنی‌های قوی‌تر
-رشد مؤثر زنبورهای جوان

بیاگرا تقویتی زنبور

اهمیت تغذیه برای زنبورعسل

در حیطه زنبورداری داشتن اطلاعات کافی در زمینه تغذیه این حشرات دارای اهمیت زیادی می‌باشد؛ لذا زنبورداران موظف‌اند تا با به‌روزرسانی دانش خود به ارتقا کیفیت محصولات خود کمک کنند.
از فاکتورهای مهم در تغذیه زنبورهای عسل درنظرگرفتن تناسب مکمل استفاده شده با شرایط و نیاز کندو می‌باشد. به طور مثال تغذیه نوزادان زنبور تازه‌متولدشده با ملکه و دیگر جمعیت موجود در کندو در فصول مختلف دارای تفاوت است.
همچنین هدف تغذیه این موجودات نیز در انتخاب نوع مناسب مکمل دارای اهمیت است. در این راستا باید در نظر داشته باشید که برخی از این تقویت‌کننده‌ها تنها حاوی مواد مغذی بوده و برخی دیگر همچون بیاگرا بر تأمین انرژی لازم زنبورها تأثیرگذار است.
بدین جهت توصیه می‌شود تا برای کسب نتیجه و بازدهی بهتر از شانه‌های عسل خود این موارد را در نظر بگیرید و نسبت به تأمین مواد غذایی موردنیاز زنبورهای خود اقدام کنید.

آشنایی با خصوصیات ملکه زنبورعسل

در میان جمعیت یک کندو، ملکه از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی، رفتاری و وظایف با دیگر زنبورها تفاوت‌های بارزی دارد که در این بخش اشاره‌ای کوتاه به این خصوصیات خواهیم داشت.
در کندو امکان وجود بیش از یک ملکه مادر وجود ندارد که از جنبه ظاهری دارای حجم بدنی بیشتری نسبت به دیگر زنبورها می‌باشد. همچنین وظیفه این موجود برقراری تعادل جمعیت در کندو با پخش ماده‌ای خاص به نام فرومون است و فعالیت اصلی آن نیز بر خلاف سایر زنبورها تنها تولیدمثل می‌باشد؛ زیرا که سیستم بدنی آن قابلیت تولید عسل ندارد.

انواع تغذیه زنبورعسل

جهت حصول به نتیجه مطلوب در زمینه پرورش زنبورعسل لازم است تا نسبت به انواع تغذیه این حشرات آگاهی داشته باشیم.
از آن جایی که حجم محصولات تولیدی کندو در فصول سرد سال کاهش چشمگیری می‌یابد یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از آن استفاده از مکمل صحیح می‌باشد که به تغذیه زمستانه معروف است. این نوع تغذیه عموماً پس از برداشت عسل انجام‌گرفته و هدف آن تقویت کلنی‌های موجود در کندو برای تولیدات فصل جدید و مقاوم کردن آن‌ها نسبت به تغییرات محیطی است.
تغذیه بهاره همان‌طور که از نامش پیداست در اوایل فصل بهار انجام می‌شود و با شروع گرده‌افشانی گل‌ها و تخم‌ریزی مجدد ملکه صورت می‌گیرد که می‌تواند نقش مهمی در رشد کلنی و بقای جمعیت کندو داشته باشد.
از تغذیه ملکه نیز معمولاً در فصولی که دسترسی به گرده‌های موجود در طبیعت‌کاهش می‌یابد استفاده می‌شود. این نوع تغذیه به هدف تحریک او جهت تخم‌گذاری بیشتر، تقویت و تشویق به جفت‌گیری انجام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *