قیمت انواع کندو

محفظه ای محبوس تنها با یک ورودی و خروجی برای زنبورهای امروزی وجود دارد به نام کندو
این جعبه ی شگفت انگیز که عمدتا از چوب ساخته میشود مکان مناسب و آرامش بخشی برای زندگی زنبورها میباشد.
کندو های مدرن باید دارای خصوصیات زیر باشد تا بتوان از زنبورها محصول زیادی استخراج کرد:
1-مقاوم در برابر صدا ،دما ،ضربات و رطوبت باشد
2-عمر طولانی مدت حداقل 8 سال داشته باشد
3-وزن مناسب جهت جابجایی
4-قیمت مناسب نسبت به چوب مورد نظر

کندو و زنبورداری

تاریخچه ی زنبورداری نوین و استفاده از کندوهای لانگستروت از کجا اغاز شد؟تقریبا بیش از 200 سال از اهلی کردن زنبورها میگذرد و در سالهای ابتدایی به صورت سنتی این کار کلید خورد.اولین کندویی که در جهان به نمایش گذاشته شد حدودا 140 سال پیش به دست توانمند جناب آقای لانگستروت بود که به احترام ایشان تا به امروز از این اسم برای کندوهای مدرن استفاده میشود.قبل از این قضیه زنبورداری بسیار سنتی و صرفا برای تامین نیاز های شخصی انجام میگرفت و هیچ گونه تجارتی روی این موجود انجام نمیگرفت.
به قدری این صنعت رشد کرده که امروزه کندو با قابلیت های زیادی برای راحتی زنبورها ساخته شده تا با کمترین تلاش زنبور بتواند عمل تولید را انجام دهد.

تنوع کندو و طبق

انواع نژاد زنبور و نگهداری آنها:
1-بومی یا سنتی
2-مدرن یا نوین
در جهان امروزی با توجه به جابجایی ها و کوچ های پی در پی حیوانات و انسان نژاد و اقلیم بسیار تغییر کرده است.زنبورداری نیز در حال حاضر به دو روش بومی یا سنتی و نوین یا مدرن انجام میگیرد.در روش بومی از سازه های گلی یا خشت یا محفظه های غیر استاندارد از تنه ی درختان برای نگهداری و پرورش زنبورعسل استفاده میشود.اما در نوع مدرن تمامی قسمت های کندو دارای وظیفه ی خاصی بوده و در راندمان زنبورها به شدت تاثیر میگذارد،در زیر به تعدادی از اختلافات هر دو کندوی مدرن و بومی اشاره میکنیم.
در کندوهای سنتی اشاره شده هر زنبوری لانه گزینی نمیکند ولی در کندوهای جدید همه ی نژاد های جهان به راحتی قابل زیستن دارند.

قیمت انواع کندو

معایب و محاسن نگهداری کندوهای نوین

قطعا هر روشی از نگهداری های زنبورعسل دارای معایب و مزایایی است و در مجموع باید با توجه به محاسن بیشتر از روش های بهتری استفاده کنیم.
1-در کندو های سنتی امکان توسعه یا طبق وجود ندارد ولی در مدل جدید کندویی تا 6 طبق نیز میتوان به کندو اضافه کرد.
2-در نوع قدیمی هیچ گونه تغییر یا اضافه نمودن قاب یا تیرک های برداشت ژل رویال وجود ندارد،اما در نوع مدرن به راحتی از کندو ها برای استحصال محصول دلخواه بهره گرفت.
3-بازرسی یا تعویض ملکه در نوع سنتی بسیار سخت میباشد،ولی در مدل نوین ملکه را روزانه میتوان بازدید و حتی میزان تخمریزی آن را نیز بررسی کرد.
4-استحصال محصول زنبورعسل در روش های قدیمی بسیار مشکل ولی در کندوهای مدرن این کار با لذت و آسان انجام میگیرد.
5-کنترل آفات ،درمان و جابجایی زنبورها در صورت مواجهه با خطر در نوع سنتی امکان پذیر نیست ولی در کندو های جدید به راحتی این کار انجام میگیرد

طبق و کار آن ؟

یک کندو از نظر ساختار کلا به سه دسته تقسیم میشود:
1-درپوش زیرین
2-طبق
3-درپوش بالایی
طبق در واقع بدنه ی اصلی هر کندو میباشد،قاب ها روی این قسمت سوار شده و زنبورها با تکیه ی به این قابها موم بافی و ذخیره ی عسل میکنند.
زمانی که میزان تخم ریزی ملکه بیشتر و از طرفی عسل زیاد ذخیره شود برای جلوگیری از بچه دادن کندو و ادامه ی حیات همان ملکه یک طبق به اندازه ی زیرین روی کندو قرار میدهند و أن را دو طبقه میکنند.به کندوی بالایی اصطلاحا طبق میگویند.

ساختمان کندو به همراه طبق

این سازه ی بسیار مهم دارای ساختمان بسیار ساده ای دارد،اما در صورت استاندارد بودن همین محفظه در کیفیت زندگی و محصولات خروجی زنبورها به شدت تاثیر میگذارد.یک کندو با طبق دارای ساختمان زیر است :
1-دریچه ی پرواز
2-کندوی اصلی یا طبق
3-دریچه ی زیرین
4-در پوش بالایی
5-شربت خوری ها و…

قیمت انواع کندو

جهت تهیه ی انواع کندو طبق در سایز های مختلف میتوانید با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *