قیمت عسل طبیعی

این روزها از نظر شناخت اصل یا طبیعی بودن عسل طبیعی یکی از معضلات بزرگی شده است و هر کسی به راحتی برای فروشنده ها اعتماد نمیکند.دلیل این اتفاقات موارد زیر میتوانند باشند:
1-وجود عسل های دست ساز
2-فروشنده های غیر مرتبط
3-تغذیه های نامناسب زنبورها
4-پارافین در ورق موم
و موارد بسیار زیادی باعث افت زیاد مصرف عسل توسط مردم جامعه شده است به طوری که سرانه ی مصرف هر فرد به حتی نیم کیلودر سال هم نمی رسد.

 

عسل های تغذیه ای و تاثیر آن در قیمت

چگونه عسل زیاد میتوان تولید کرد؟تولید بسیار بیشتر عسل در مقایسه با زمانی است که زنبور به صورت طبیعی و با استفاده از شهد گل و گیاهان عسل تولید می‌کند. به صورت معمول هر کندو که با آب و شکر تغذیه شده باشد، ۳ تا ۴ برابر یک کندو عسل طبیعی، عسل تولید می‌کند و به همین علت قیمت عسل طبیعی چند برابر عسل تغذیه‌ای است. چرا که اگر قیمت عسل طبیعی چند برابر عسل تغذیه‌ای نباشد، برای زنبوردار به صرفه نیست که عسل طبیعی تولید کند و می‌تواند با تولید عسل تغذیه‌ای سود بیشتری به دست آورد.

 

 

حال چرا قیمت های عسل تنوع زیادی در بازار دارد؟بسیاری از عسل‌هایی که در بازار به اسم طبیعی و با قیمت پایین به فروش می‌رسند به احتمال زیاد عسل دست ساز یا قطعا عسل تغذیه‌ای هستند.تولید عسل طبیعی فرایند های سخت خود را دارد و زنبوردار برای برداشت این عسلها باید در سال دو الی سه مرتبه در مناطق شهد خیر مستقر شود تا زنبورها بتوانند این عسل ها را برداشت کنند و جالبتر اینکه با این همه مشقت باز هم عسل بسیار زیادی نمی توان از مراتع محدود ایران برداشت کرد.

 

قیمت عسل طبیعی با چه پارامترهای تعیین میشود؟

موارد زیادی برای نرخ بندی عسل تاثیر گذار است برخی از موارد اصلی آن طبق زیر هستند:
1-مقدار عسل
2-محل برداشت
3-زمان برداشت(اول یا دوم)
4-نوع شهد غالب
5-نحوه ی بسته بندی
6-تقاضا برای عسل و دهها موارد دیگر که در قیمت این محصول تاثیر دارند
7-چون عسل طبیعی دارای مقدار کمی هستند بستگی زیادی به توان مالی مشتری مقابل دارد،به طور مثال زنبورداری که به مشتریان با توان مالی بالایی دسترسی دارد، عسل طبیعی خود را با قیمت بالاتری عرضه می‌کند و در مقابل زنبورداری که توان فروش عسل خود را ندارد، مجبور است قیمت آن را کاهش دهد.

 

قیمت عسل طبیعی

فروش تناژ چگونه انجام میگیرد؟

تولید عسل در ایران دارای چه وضیعتی است؟خشکسالی که چند وقت اخیر با آن مواجه بوده‌ایم باعث شده که پوشش گیاهی در مناطق اصلی تولید عسل در ایران کم شود و همین باعث شده که مدیریت فرآیند تولید عسل طبیعی برای زنبورداران سخت‌تر در نتیجه تولید عسل آمار کاهشی داشته باشد.از طرفی به دلیل وجود بیماری کرونا و نیاز به استفاده از محصولات مقوی و سالم در این دوران، تقاضا برای محصولاتی مانند عسل طبیعی بیشتر از قبل شده است.تنها عامل تولید بالاتر صرفا تغذیه ی مناسب زنبورها و صادرات آن میباشد که متاسفانه ایران از نظر تولید در رده ی بالاتر هست ولی از نظر فروش و صادرات در رده ی پایین تری قرار گرفته است.

 

خرید عسل طبیعی مرغوب و با کیفیت

به دو صورت عسل طبیعی را میتوان تهیه و توزیع کرد:
1-عمده
2-خرده
در بحث عمده به خاطر مقدار زیاد عسل کیفیت قطعا پایین تر بوده و عمدتا این نوع فروش برای فروشگاهها یا کارگاههای بسته بندی عرضه میشود.در فروش خرده زنبوردار یا فروشنده برای کسب اعتبار سعی دارد بهترین عسل را به خریدار عرضه کن تا بتواند مشتری دائمی خود قرار دهد.گروه قره داغ نیز سعی دارد تمام مشتری های خود را در هر شرایطی درک کند و بهترین محصولات(عسل) را اختیار انها قرار دهد.برای تهیه عمده ی این عسل طبیعی با ما در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *