گرده گل دارویی


گرده گل دارویی..گاهی افراد برای درمان و یا تقویت بدن خود سراغ داروها و یا خوراکی طبیعی وگانیکخاصی می روند.گرده ی گل نیز یکی از این خوراکی های طبیعی بوده که به دلیل داشتن تمامی ویتامین ها و مواد مغذی به عنوان یک غذای کامل معرفی می شود.از گرده ی گل می توان به روش های مختلفی استفاده کرد که در ادامه به جزئی از خواص آن اشاره می کنیم.

  • گرده ی گل و طبیعت
  • خواص و معجزات گرده ی گل
  • گرده ی گل و قره داغ

گرده ی گل و طبیعت

گرده گل دارویی
اگر در مورد محصولات زنبورعسل بخواهیم بحث کنیم بعد ازعسل، گرده ی گل را در اولویت قرار می دهیم.
گرده ی گل یکی از ریزترین قسمت گلها و گیاهان می باشد که برای تکثیر در بین گلهای نر و ماده جابه جا می شود. گرده از لحاظ ساختار تشکیل شده از ویتامینها،پروتئین ها،اسید فولیک و اسید آمینه ها و دیگر مواد مغذی گرده گل به راحتی قابل جمع آوری نیست و همین امر باعث شده که انسان نمی تواند این ماده ی با ارزش را مستقیما از خود گیاه جمع آوری و مصرف کند. زنبورعسل براساس نعمت و قدرت خدادای توانایی جمع کردن و فشرده سازی و حمل آن را دارد ودر تغذیه وتولید مثل و ادامه حیات از گرده گل استفاده می کند.پس نتیجه می گیریم بدون گرده گل امکان ادامه حیات و عسل سازی در زنبورعسل وجود ندارد. دلیل اینکه ادامه ی حیات به گرده وابسته هست این بوده که زنبورعسل بعد بیرون آمدن از لانه ی شش ضلعی اولین موادی که می خورد تا انرژی لازم برای کار کردن داشته باشد گرده ای هست که با آن در شش ضلعی را پوشانده اند. گرده گل تمامی خواص میوه ی یک گیاه و درخت را دارد و گاهی در برخی منابع اشاره شده است که گرده گل بیش از 250 ماده ی مفید و موثر برای بدن انسان دارد. میزان پروتئین در گرده به قدری زیاد هست که حتی با گوشت گوساله برابری می کند.ویتامین های موجود درآن الاخصوص خانواده ی بی آنرا به یک داروخانه ی کامل تبدیل کرده است.
نکته:خود گرده به تنهایی آلرژی زا می باشد،ولی در صورتی که توسط زنبورعسل جمع آوری می شود به صورت فشرده و غیر آلرژی زا در می آید.
گرده گل دارویی

خواص و معجزات گرده ی گل

همانطور که اشاره شد گرده ی گل بالای 250 خاصیت بوده که در اینجا تنها به تعداد انگشت شماری اشاره می کنیم:
1-بهبود و تقویت عملکرد کبد
کبد و کلیه جزو مهم ترین اعضای بدن جهت سلامتی می باشد.زمانی که کبد به درستی کار کند دیگر عضوهای بدن نیز به راحتی کار خود را انجام داده و بدن احساس سلامتی میکند.اگر کبد توسط سموم مختلف از جمله چربی ها و دخانیات آلوده شود باعث اختلال در عملکرد کبد شده و سلامتی بدن را به خطر می اندازد.گرده ی گل با آنزیم های مفیدی که دارد در مبارزه با عوامل تهدید کننده ی کبد به خوبی مبارزه کرده و حتی آنهارا از بین میبرد.لذا از این طریق عملکرد کبد را بهبود و تقویت می کند.
2-ضد پیری
از خواص مهم گرده جوانسازی و جلوگیری از مردن سلولهای بدن می باشد.با بکار گیری سلول ها و افزایش جذب ویتامین های کلسیم،فسفر،آهن و سی باعث افزایش سوخت وساز بدن شده و با این عمل در افزایش طول عمر سلول های بدن و پوست شده که به طبع آن موجب تقویت بدن و در نهایت افزایش طول عمر می شود.همه ی این اتفاق ها از طریق از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن انجام می گیرد.
3-کنترل و نابودی سرطان
یکی از ویتامین هایی که نبودن آن باعث رشد سلول های سرطانی می شود،ویتامین های خانواده ی بی می باشد.ویتامین بی همان آنتی اکسیدان در بدن بوده که در مبارزه با رشد سرطان از طریق نابودی رادیکالهای آزاد باعث کند شدن و ازبین رفتن سرطان می شود.گرده ی گل در کنترل رشد و درمان برخی سرطانها مانندسرطان سینه و رحم نیز موثرعمل می کند.گرده گل رشد تومور را بسیار کند و حتی متوقف می کند.
4-مقوی قوای جسمی و جنسی
همانطور که اشاره شد در گرده گل انواع ویتامین و پروتئین وجود دارد که هر کدام کمبود بدن را تامین می کنند.باهمین روند باعث تقویت هرعضوی در بدن شده و باعث می شود بدن در بالاترین سطح ایمنی خود قرار بگیرد.گرده گل با خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی که دارد،باعث سلامتی جسم می شود.کسانی که از مشکل جنسی و روابط زناشویی خود رنج می برند،می توانند به طور مداوم در صورت نداشتن آلرژی هر روز به مقدار کم استفاده کنند.
5-کاهش دهنده ی استرس
گرده ی گل به دلیل خاصیت خون رسانی بالا موجب افزایش انرژی در بدن شده و سیستم اعصاب را مقاوم می کند وهمین امر باعث کم کردن استرس و افزایش شجاعت در بدن می شود.در صورت استفاده ی مداوم از گرده ی گل ازانواع ویتامین ها و پروتئین بهره مند شده و موجب تقویت جسم و درنهایت روان سالمی به دست خواهید آورد و همیشه احساس شادابی و جوانی خواهید کرد.حتی اگر سن بالای داشته باشید.
6-بهبود التهابات کبدی

در برخی موارد بیماریها،مانند ناراحتی های کبدی حاصل از برخی داروها مانند استامینوفن که  اثر نامطلوبی از خود به جای می گذارد و موجب التهاب در کبد می شوند،گرده گل  برای کاهش التهاب ناشی از این داروها موثر عمل کرده و از پیشرفت التهابات ناشی از آن را به حداقل می رساند.به گفته برخی پزشکان اثر ضد التهابی گرده ی گل با برخی داروها مانند آنالگین و ناپروکسین برابر است.

گرده ی گل و قره داغ

گروه قره داغ کندوهای خود را در مناطق بکر و درنخورده ی شمال غرب مانند(جلفا،کلیبر،ورزقان،خوی و دیگر شهرهای شمالی) اسکان داده و همه ساله به مدت سه ماه درهمان نقاطی که بیشترین گیاهان دارویی را درخود جای داده است اقدام به برداشت گرده گل می کند.گلهای مختلفی از جمله خشخاش وحشی بنفش،آویشن انواع گون وسایرگلهای دارویی که قادر به شناخت ان نیستیم.البته تمامی این گرده به صورت مقطعی برداشت می شود تا از جمیعت زنبور ها کاسته نشود.
گرده گل دارویی

گروه قره داغ سالانه 300کیلوگرم گرده دارویی برداشت و به بازار عرضه می کند.

جهت خرید انواع گرده گل دارویی باما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *