خریدبره موم


خریدبره موم …بره موم و دیگر فرآورده ی آن در درمان بیماری های زیادی مورد استفاده می شود.این ماده آنقدر خاصیت دارویی و کمی غذایی دارد،گاهی آن را معجزه ی زنبور عسل می نامند.در حالت عادی خوردن و جویدن بره موم خام و یا فراورده های آن کمی سخت است.لذا جهت راحتی در مصرف این ماده می توان از فراورده های ان استفاده کرد.

خریدبره موم

بره موم

بره موم یک ماده ی صمغی شکل که توسط زنبورعسل از شیره درختان و گیاهان استخراج شده و در داخل کندو مورد استفاده می شود.بره موم دردمای اتاق دارای انعطاف کم در دمای بالای 60درجه کاملا مایع و دردمای زیر 5 درجه کاملا جامد می باشد.
مواد تشکیل دهنده ی بره موم:درصدبالایی از صمغ،موم،انواع پروتئین،ویتامین ودرصد پایینی از انواع مواد معدنی و مغذی می باشد. زنبور عسل جهت نظافت داخل لانه های شش ضلعی،نظافت و ضدعفونی داخل و اطراف کندو،مومیای کردن اجسام و لاشه حیوانات مرده در داخل کندو،پر کردن درزهای کندو جهت حفظ گرمای داخل کندو در زمستان

خواص بره موم مرغوب

ازجمله کاربردهای بره موم در صنعت داروسازی،غذایی،کشتی سازی و درصنایع به وفوراستفاده می شود. اما ازخواص بره موم به صورت مختصر به موارد زیر می توان اشاره کرد:
1-خاصیت ضدعفونی:با استفاده ازعصاره ی الکلی بره موم به راحتی می توان با انواع عفونت های قارچی در بدن مبارزه کرد وآنها را ازبین برد.تعداد عفونت قارچی که توسط پزشکان چینی و روسی تست شده و نتیجه گرفته شده حدودا 15 نوع عفونت قارچی را می توان با یک دوره ی 20روزه به وسیله ی عصاره ی الکلی بره موم از بین برد.
2-حفظ سلامت پوست:
کرم بره موم اگر به طور روزانه به صورت موضعی برای صورت استفاده شودبه مرور زمان تمامی لک و آکنه ی موجود در صورت از بین رفته و شادابی را به پوست هدیه می کند.
3-از بین برنده ی انواع عفونت های دندان و لثه:
با استفاده از دهان شویه که از ترکیب عصاره بره موم تولید شده است می توان هر روز با قرقره کردن این مایع (دهان شویه)عفونت های لثه را بهبود و آن را درمان کرد.
4-ضد جوش و آکنه
5-به عنوان ازبین برنده ی شوره در سر:
دراین کاربرد از بره موم شامپوهایی توسط برخی شرکت های آرایشی بهداشتی تولید و روانه ی بازار می شود که ازخاصیت ضد باکتری بره موم وعصاره آن درترکیب شامپواستفاده می شود.
6-سفید کننده دندان و ازبین برنده عفونت:
امروزه با تولید انواع خمیردندان،خاصیت بره موم در خمیر استفاده شده و مانع از خرابی وعفونت دندان می شود.
7-استفاده به عنوان بوگیر

فرآورده های بره موم

همانطورکه اشاره شد بره موم خام دارای مولکول های حبس شده ی زیادی دارد و مصرف آن کمی سخت می باشد.لذا دربازارانواع فراورده های بره موم ازجمله:پودر،عصاره،ژل،مایع،شامپو بره موم موجود بوده و هر کدام را به راحتی می توان در محل مورد نظراستفاده کرد.

در تصویر زیر کرم و شامپو بره موم را مشاهده می کنید.

خریدبره موم

مضرات بره موم

اگرازبره موم خام بخواهید استفاده کنید باید ازپایین ترین دوزشروع کنید(حداکثردو گرم در روز) چون این ماده دارای مولکول های حبس شده ی زیادی دارد و در صورت باز شدن در بدن تغییرات زیادی را در بدن ایجاد کرده وسیستم ایمنی بدن را دچاراختلال می کند.پس اگربرای بیماری خاصی می خواهید استفاده کنید درصورتی که از بیماری خودتان اطلاعات کافی نداشته باشید.ازمصرف سر خود به صورت خام از بره موم خودداری کنید.

تجربه یکی از دوستان از مصرف موضعی بره موم خام:بعد از تصادف از ناحیه مفصل زانو دچار آسیب دیدگی شدید شدم و زانوهایم دچار عفونت شده بودند.به توصیه ی دوستان و آشنایان که میگفتند از بره موم برای بهبود عفونت می توان استفاده کرد.بنده نیز با توصیه ی آشنایان مقداری (حدودا 300گرم)بره موم را با حرارت آب کرده و روی زانوهایم قرار دادم بعد از دو روز تمام بدنم به رنگ قرمز در آمده و مدام پوستم خارش دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *