بره موم برای عصاره


بره موم برای عصاره

از بره موم برای ساخت چه داروهایی استفاده میشود؟
از کدام نوع بره موم بهتر است در ساخت عصاره کمک بگیریم؟
از نظر خوراکی بره موم جز خوراکی های محبوب نیست،زیرا این ماده دارای مزه ی بد و گس اصلا قابل مصرف توسط انسان نمیباشد.لذا جهت وراد کردن آن به سبد غذایی و آشنایی بیشتر مردم با خصوصیات آن این ماده را در فراورده های مختلفی به مردم عرضه میکنند و از لحاظ علمی فواید آنها کاملا اثبات شده است.

درجه بندی بره موم خصوصیات آن

بره موم یک ماده ی سفت و مایل به جامد بوده واز طرفی گرانروی یا انعطاف بسیار کمی به عسل طبیعی و ژل رویال دارد.این ماده از نظر محل برداشت و رنگ ظاهری اش همیشه تقسیم بندی و به کار برده میشود.از نظر علمی و طب سنتی بره موم ها به دو دسته ی :


1-درجه یک
2-درجه دو دسته بندی میشوند.
بره موم درجه یک یعنی یک ماده ی کامل و بدون هیچ مواد اضافی،چند نمونه از خصوصیات بره موم درجه یک عبارتند از:
-از پشت دریچه ی پرواز باشد
-بوی بسیار تندی باشد
-یک رنگ باشد
-طعم بسیار تند و سر کننده ای داشته باشد
-هیچ گونه زنبور،تکه چوب و سایر اشیاء داخل ان نباشد
اما بره مومهای درجه 2 دارای ترکیبات دیگری ازجمله جسد حیوانات،لاروا،موم زیاد و دیگر موادی که بره موم را از حالت خالصی خارج میکند.

بره موم مناسب برای ساخت عصاره

بره موم ها در کشورهای مختلف برای مصارف پزشکی به وفور استفاده میشود.از جمله ساخت داروهای عفونی،داخلی و بهداشتی مرتب به کار برده میشود. برای اینکار از بهترین نوع یعنی سبز،خالص و نظافت شده بهره میبرند.از طرفی برای جلوگیری از دور ریختن مابقی این ماده آن را در ساخت انواع عصاره استفاده میکنند.یعنی بهترین بره موم برای عصاره گیری بره موم درجه 2 است.

نحوه ی آسیاب یا پودر کردن بره موم

قبل از عصاره سازی حتما برهموم به تکه های کوچک و نازک باید تبدیل شود،زیرا با این شرایط مایع حلال به مقدار زیادی از این ماده تماس گرفته و مواد بیشتری از ان استخراج کرده و در خود حل میکند.بهترین راه خشک کردن یا فریز بره موم در یخچال میباشد و بعد از خشک کردن به راحتی با مخلوط کن میتوان ان را به پودر تبدیل کرد.

کدام عصاره ی بره موم بهتر است؟

همه نوع عصاره میتوان از این ماده استخراج کرد و تنها راه موفقیت در ساخت آن تکان دادن به موقع محلول و دمای نگهداری میباشد.از حلالهای زیر میتوان به عنوان مایع عصاره استفاده کرد:
1-آب مقطر
2-روغن های مخصوص
3-الکل های خاص


برای خرید بهترین عصاره ی آبی،الکلی و روغنی بره موم با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *