تهیه بره موم یشمی

آیا با طعم های مختلف بره موم آشنا هستید؟

علت تفاوت رنگ و طعم در بره موم چیست؟

از کدام شهر میتوانیم بره موم خوب تهیه نماییم؟قطعا همه ی افراد دوست هر محصولی را برای استفاده ی خود از نوع ناب را تهیه نمایند،زیرا بره مومی که ارگانیک باشد یکی از بهترین خوراکی و درمان طبیعی خواهد بود.

چرا بره موم سبز؟

طبق تجربیات و تحقیقاتی که انجام گرفته اکثر بره موم دارای خواص مشابهی دارد،اما در برخی خصوصیات بره موم های محیط سرد دارای فواید و عملکرد بهتری در بدن انجام میدهند.برخی نیز مدعی هستند که این مدل(سبز رنگ)دارای فلانوئید زیادی بوده و با آزاد شدن آن در بدن فعل انفعالات زیادی را ایجاد میکند.لذا در صورت خرید بره موم سعی کنید طیفی از رنگ های سبز و مایل به تیره باشد.

خرید بره موم با بهترین کیفیت

همانطور که اشاره شد بره موم ها دارای تنوع رنگی و خاصیت بسیار زیاد هستند و همه ی این مسائل بستگی به محل و درخت منشاء برداشتی دارد.لذا بره مومی را با کیفیت میگویند که دارای موارد زیر نباشد.

1-خاک و یا گرد و غبار
2-زغال یا مواد سوخته(در صورت کمبود بره موم زنبورها زغال نیز جمع میکنند)
3-تکه چوب و گونی
4-موم زیاد

تهیه بره موم یشمی

بهترین بره موم از کدام گیاهان است؟

آیا همه ی درختان دارای بره موم هستند؟آیا زنبورها به راحتی بره موم پیدا میکنند؟در هر منطقه درخت مخصوص بره موم چیست؟ قطعا برداشت بره موم دارای شراط و قوانین خاص خود است و عمدتا در شرایط دمایی و فصلی انتهای تابستان و اوایل پاییز که زنبور برای زمستان گذرانی آماده می شود صورت می گیرد.لذا این عمل به عهده ی زنبورهای خاصی در کندو میباشد و همه ی انها نباید از کندو بیرون بروند،تنها زنبوران کارگری که سن آنها زیر ۱۵ روز باشد توانایی جمع آروی بره موم را دارند. زنبورها بره موم را در ساعات گرم روز، زمانی که صمغ گیاهان نرم و روان است جمع آوری می کنند.

نحوه ی جمع آوری بره موم توسط زنبور

زنبورها ریزن ویا صمغ ترشح شده از درختان یا جوانه ها جمع کرده و به همان صورتی که گرده را حمل میکنند ،توسط پاهای عقبی زنبور وارد کندو می گردد.سپس ترشحاتی از غدد آرواره بالای زنبور به آن اضافه می شود تا مانند یک بتن قوی در کندو عمل نماید.در ضمن هر زنبور حین بازگشت از بره موم آوری حدود ۱۰ میلی گرم بره موم را وارد کندو می کند.بدین ترتیب برای داشتن ۱۰۰ گرم بره موم از یک کلنی، حدود ۱۰۰۰ زنبور جوان مورد نیاز است که البته به نژاد زنبور نیز خیلی ربط دارد.به جز نژاد زنبور قفقازی بقیه ی زنبورها به طور میانگین حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم بره موم در سال جمع آوری میکنند.اما نژاد قوی قفقازی که برای سردسیری است تا یک کیلوگرم در سال نیز میتواند به ازای هر کندو بره موم جمع آوری کند.

تهیه بره موم یشمی
منبع بره موم

عمدتا این ماده ی عجیب از روی جوانه های برخی از درختان نظیر یا حتی گیاهان فصل خود مانند زیر برداشت میشود:

1-تبریزی
2-قان
3-بید
4-نارون
5-بلوط هندی
6-کاج صنوبر
7-لادن
8-بلوط
9-بیدمشک

نکته:در میان درختان اشاره شده بره موم تبریزی و بیدمشک بهترین نوع بره موم را دارند.

عمده فروشان بره موم

اکثر زنبورداران بعد از برداشت عسل خود مقداری بره موم را برداشت و در بازار میفروشند،زیرا ان تولید کنندگان دارای حجم کمی بره موم میباشند.اما برای خرید عمده، بهترین گزینه سایتهای اینترتی و بنکداران محصولات زنبورعسل میباشد.برای خرید آسان بره موم میتوانید با ما در تماس بوده و با خرید بهترین بره موم از گروه ما سلامتی خود را تضمین نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *