مکمل تقویتی اصل زنبور

زنبورهای عسل مانند هر موجود زنده دیگری به مواد ضروری برای بقا و تولید مثل نیاز دارند. آنچه اکنون در مورد تغذیه زنبور عسل می دانیم بیشتر حاصل تجربه است. ما برای تولید Honey products با کیفیت بالا نیاز به استفاده از مکمل های مرغوب در فصل مناسب خواهید داشت.
زنبورهای عسل به کربوهیدرات‌ها (قندهای موجود در شهد یا عسل)، اسیدهای آمینه (پروتئین گرده‌ها)، لیپیدها (اسیدهای چرب، استرول‌ها)، ویتامین‌ها، مواد معدنی (نمک) و آب نیاز دارند. علاوه بر این، این مواد مغذی باید در نسبت و زمان مناسبی برای زنده ماندن و رشد زنبورهای عسل وجود داشته باشند. از همین رو باید از مکمل های تقویتی استفاده کرد.

مزیت مصرف مکمل تقویتی زنبور

مانند سایر حیوانات، زنبورهای عسل به کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی نیاز دارند. شهد منبع اصلی کربوهیدرات در رژیم غذایی طبیعی زنبورهای عسل است. غلظت قند در شهد می تواند بسیار متفاوت باشد، از 5٪ تا 75٪، اگرچه بیشتر شهدها در محدوده 25٪ تا 40٪ هستند. یک زنبور عسل از شهد گل ها استفاده می کند و مایع را در محصول عسل خود ذخیره می کند. محصول نهایی بخش تخصصی دستگاه گوارش است و ساختاری بین آن و روده میانی، جایی که هضم انجام می شود. به علاوه Pollen برای زنبورها پروتئین، مواد معدنی، لیپیدها و ویتامین ها فراهم می کند.

نیازهای زنبور عسل

همه جانوران به آمینو اسیدهای ضروری نیاز دارند که باید از خارج به دست آید و توسط حیوانات سنتز نشود. زنبورهای عسل نیز به همان 10 اسید آمینه مانند سایر حیوانات (مانند انسان) نیاز دارند. این اسیدهای آمینه فقط از گرده گل به دست می آیند، زیرا زنبورهای عسل هیچ منبع پروتئین دیگری ندارند. جمع آوری گرده توسط یک کلنی بین 10-26 کیلوگرم در سال متغیر است. هنگامی که زنبورهای عسل با گرده ناکافی یا گرده‌هایی با ارزش غذایی کم تامین می‌شوند،
پرورش نوزاد کاهش می‌یابد و زنبوران کارگر کمتر عمر می کنند و این اثرات در نهایت بر بهره وری کلنی تأثیر می گذارد. کمبود گرده در فصول بارانی می تواند باعث کاهش یا فروپاشی کلنی شود .مطالعات اخیر نشان داده‌اند کهBee reinforcement supplementمی‌تواند به عنوان بیمه (زمانی که هوای بهار بد است) برای تجمع سریع‌تر بهار و عملکرد عسل بالاتر و می‌تواند اثرات انگلی واروآ را کاهش دهد زیرا این مکمل های تقویتی تمام آنچه بدن زنبور به آن نیازمند است فراهم می کند.

انواع مکمل تقویتی اصل زنبور

بهترین این محصولات آن هایی هستند که حاوی انواع ترکیبات طبیعی بوده و ارگانیک تولید می شوند. از این رو در اکثر مکمل های زنبور نام استرول ها و لیپیدها به چشم می خورد. این ترکیبات در گرده ها رایج است و منبع اصلی استرول برای زنبورهای عسل محسوب می شود. تقریباً همه حشرات به دلیل ناتوانی در سنتز مستقیم آنها به استرول از رژیم غذایی خود نیاز دارند به علاوه مصرف این اقلام جایگزین گرده تمام نیازهای چربی را برای زنبور ها تامین می کند.

گرده ها به عنوان منبع اصلی پروتئین، لیپیدها، ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد و تولید مثل زنبور عسل حیاتی هستند. مشکل اصلی زنبورداری ایجاد کلنی های قوی و سالم زنبور عسل است. امکان شکوفایی کلنی های زنبور عسل به یک جایگزین گرده موثر بستگی دارد، به ویژه زمانی که عرضه گرده در طول دوره کمبود کمیاب باشد. بسیاری از زنبورداران در طول دوره ناکافی بودن کمیت یا کیفیت گرده به زنبورهای خود با جایگزین های مختلف گرده با تغذیه کافی تغذیه می کنند. لذا امروزه نیز در ترکیبات مکمل ها از انواع گرده های کمکی برای رفع این نیاز زنبور ها استفاده می شود.

تصور می شود که زنبورهای پرستار برای پرورش نوزادان به ویتامین B کمپلکس زیر نیاز دارند: تیامین، ریبوفلاوین، نیکوتین آمید، پیریدوکسین، اسید پانتوتنیک، اسید فولیک و بیوتین. اسید اسکوربیک (ویتامین C) نیز برای پرورش نوزاد ضروری به نظر می رسد. مانند استرول و لیپیدها، در صورتی که ذخایر گرده در کندو فراوان باشد یا گرده تازه وارد کلنی شود، نیازهای ویتامین کلنی زنبور عسل برآورده می شود.

مقادیر زیادی پتاسیم، فسفات و منیزیم برای زنبورهای عسل نشان می دهد که این تقویتی ها نیز از اجزای اصلی مکمل ها محسوب می شوند.زیرا همان طور که می دانیم عسل های تیره حاوی سطوح بالاتری از این دست مواد معدنی هستند.

خرید مکمل تقویتی اصل زنبور

زنبورهای عسل می توانند تمام مواد مغذی خود را به طور طبیعی به دست آورند اما اگر در محیط طبیعی باشند. متأسفانه، کشاورزی مدرن نیاز به استفاده از وسایل در مقیاس وسیع دارد که می تواند برای زنبورهای عسل مضر باشد. این عمدتاً به این دلیل است که هر گونه گیاهی یک ویژگی شهد یا گرده خاصی دارد. درست مانند انسان ها، کمبود تنوع در غذاها می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
سوءتغذیه در زنبورها بر عملکرد سیستم ایمنی زنبور عسل و به طور بالقوه عملکرد آنزیم های مورد استفاده برای تجزیه سموم در رژیم غذایی تأثیر می گذارد، بنابراین این خطر وجود دارد که اثر آفت کش ها و عوامل بیماری زا بر زنبورها را تشدید کند.
بنابراین شناخت محیط پرورش زنبور و نیاز های مختلف آن ها در خرید مکمل مناسب بسیار کارساز است. به علاوه مشورت با افراد خبره برای شناخت بهتر غذای زنبورها و ملکه در هر فصل سال دارای اهمیت زیادی است که مجموعه ما همگی این امکانات را برای شما فراهم کرده است.

 

مکمل زنبور عسل

قیمت مکمل تقویتی اصل زنبور

استفاده از رژیم های غذایی مکمل در مواقعی که گرده کمیاب باشد می تواند بسیار مفید باشد و نقش بسیار مهمی در تولید عسل داشته باشد. هزینه هایی که برای تولید هر کیلو از عسل صرف می شود بالطبع ناشی از فرایندهای مورد نیاز آن در تولید خواهد بود که خرید مکمل نیز جزیی از آن است. لذا تقویتی هایی که طبیعی بوده و یا مواد اولیه آن ها از مناطق خاص و یا خارج از کشور تامین می گردد می تواند بر قیمت نهایی این محصولات تاثیر گذارد.
همچنین تفاوت در بازار عرضه و تقاضا در فصول مختلف سال باعث رقم خوردن قیمت های گوناگون برای این مکمل ها می شود. بر این اساس عموما این تقویتی ها در فصول سرد نرخ بالاتری داشته و تقاضای بیشتری دارند.مقالات بیشتر..

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *