قیمت بره موم مرغوب


بره موم به قدری خاصیت دارویی و غذایی دارد که هنوز هم برای اکثر محققین مانند یک راز باقی مانده است. طبق تلاش و تحقیقات فرآوده های زیادی بر پایه بره موم خام، این محصول به عنوان دارو و یا چاشنی تولید شده و استفاده می گردد.

بره موم خام از نظر علم

قیمت بره موم مرغوب
بره موم ضروری ترین ماده جهت بقای زنبور ها می باشد زیرا بدون آن زندگی برای زنبور ها میسر نخواهد بود. اگر دقت کرده باشید وقتی درختی خراشیده و یا زخمی می شود مایعی (رزین) از قسمت خراش بیرون آمده و همان قسمت را ترمیم می کند. این عمل در واقع کاملا مشابه با عملیات انجام شده در کندو ها می باشد.

زنبور ها بعد از برداشت این شیره ها(رزین) را وارد کندو کرده و با اضافه کردن مقداری آنزیم به وسیله بزاق خود آن را تبدیل به یک ماده ضدعفونی قوی می کنند.

تمام ترکیبات بره موم بسته به درخت مربوطه و آب و هوای منطقه بسیار متغیر است ولی طبق تحقیقات در بره موم بیش از 300 مدل آنزیم وعناصر زیست فعال یافت شده است.

ترکیبات عمومی بره موم به شکل زیر است:

– 50 الی 70 درصد صمغ و یا رزین
– 30 الی 50 درصد موم یا شمع گیاهی
–  5 الی 10 درصد گرده گل
– روغن بره موم
– انواع ویتامین از جمله B، E ،C
– اسید آمینه های ضروری
– کربوهیدرات ها
– فلانوئید ها و انواع قندها
– فنل ها

چطور بره موم خام زیاد برداشت کنیم

روش سنتی برداشت بره موم همان روشی هست که زنبور ها قسمت های مورد لازم را با بره موم پر کرده و استفاده می کنند اما با ایجاد درز های مصنوعی هم می توان برداشت بره موم را افزایش داد.

امروزه یک روش بسیار ساده و کاربردی وجود دارد که برداشت بره موم را چندین برابر می کند. یکی از این روش ها استفاده از تله بره موم است. با این روش به راحتی می توان حجم برداشت بره موم را در کندو تا 5 برابر افزایش داد.

قیمت بره موم مرغوب

کاربردهای بره موم

برخی کاربرد های پزشکی بره موم به شکل زیر است:
 
* کاهش درد مفصل ها

بره موم به طور طبیعی باعث جان بخشی به سلول های مرده و یا در حال مرگ استخوان ها شده و از تراکم استخوان محافظت می نماید. بره موم از این طریق به سلامت و کاهش درد مفاصل کمک می کند.

*از بین بردن عفونت ها

یکی از ویژگی های پر کاربرد بره موم در کندو ها می توان به خاصیت ضد عفونی و ضد میکروبی آن اشاره نمود. بنابراین می توان به صورت درمان خانگی از این محصول برای از بین بردن انواع عفونت ها در گلو و سیستم گوارشی استفاده کرد.

*بهبود حرکت ماهیچه ها

اسید فنل استر موجود در بره موم که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده موجب از بین بردن انواع رادیکال های آزاد بدن شده و عضلات بدن را آزاد می کند. بدین رو برای ورزشکاران که فعالیت بدنی زیادی دارند بسیار مفید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *