عمده فروش گرده گل

در کشور ما هر منطقه ای که دارای پوشش گیاهی زیاد باشد،قابلیت تولید محصولات زنبورعسل بالایی دارد.استان های شمالی و شمالغرب یکی از بزرگترین تولید کننده ی این موارد اشاره شده میباشد.
با توجه به این که زنبورعسل برای تولید عسل نیازمند افزایش جمیعت خود است مجبور به جمع اوری گرده گل زیادی میباشدتا بتواند عسل برای زنبوردار جمع اوری کند و طبق عسل تولیدی در برخی استان ها گرده گل نیز در همان منطقه زیادتر میباشد که شهر ارومیه یکی از بزرگترین تولید کننده گرده گل در ایران میباشد

 

خرید گرده گل از شهر ارومیه

چرا استان اذربایجان شرقی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات زنبورعسل است؟
این استان از نظر تعداد زنبوردار رتبه ی اول در کشور را به نام خود ثبت کرده است با توجه به جمیعت زیاد زنبور و مراتع کمتر عمدتا این افراد به شهر های جنوبی، برای جمیعت سازی خود کوچ میکنند و پس از برداشت گرده گل برای شهدسازی به شهر خود باز میگردند.به همین دلیل است که اذربایجان شرقی از بزرگترین شهرهای تامین کننده ی گرده گل در ایران محسوب میشود.رقم کندو در این استان بیش از چند میلیون هست که همگی در فصل برداشت از حجم زیادی برخوردار میشود.
برخی از منابع مهم برای تولید گرده در ارومیه طبق زیر است:
1-بیدمشک
2-گیلاس
3-بادام
4-آفتاب گردان
5-سایر باغات و گلهای صیفی جات

چگونه گرده گل های مرطوب را خشک کنیم؟

از معضلات بزرگ گرده گل نحوه ی نگهداری و عرضه ی آن است که قبلا زنبورداران زیادی به خاطر بی اطلاعی در خشک کردن و نگهداری خام گرده ی خود را فاسد میکردند.اما امروزه با گسترش علم زنبورداری بعد از برداشت این محصول در همان لحظه یا بعد از چند روز آن را خشک کرده یا رطوبت را به حداقل میرسانند تا طول عمر زیادی داشته و کپک نزد.اما روش های مرسوم برای کاهش رطوبت گرده گل چه کار کنیم؟
1-گرم کن های گازی
2-آفتاب مستقیم یا غیر مستقیم
3-گرم کن های الکتریکی
هر کدام از روش های اشاره دارای مزایا و معایبی هست ولی هدف اصلی از روش های اشاره صرفا کاهش شدید رطوبت در گرده میباشدتا از این طریف میزان تلخی در آن کاهش یافته و به شیرینی اش اضافه شود.

تفاوت های گرده گل خشک و مرطوب

شاید برای کسی که گرده را ندیده است مصرف ان بسیار سخت باشد.ولی این مورد زمانی اتفاق می افتد که رطوبت آن بالا یا خیس باشد در غیر این صورت گرده گل براساس گیاه منشاء دارای تلخی هایی نیز هست.
برخی از موجودات بسیار ریز یا میکروارگانیسم در شرایط رطوبت بسیار سریع رشد و تکثیر می یابند و این اتفاق در نهایت به صورت کرم خود را ظاهر کرده و گرده را به کلی نابود میکنند.لذا برای جلوگیری از این اتفاق پس از برداشت باید به روش های اشاره خشک شود.

خرید بهترین گرده گل پاک شده

چگونه گرده گل یکدست و مربوط به یک منطقه را خریداری نماییم،باید توجه داشته باشیم برای شناخت مزیتهای این محصول باید از نوع و گیاهی که برداشت شده مطلع شویم تا از مزاج و طبع آنها در مسیر بهره مند شدن از خواص آن بهتر باشد.با توجه به طبیعت متنوع ایران زنبورداران در کشور ما انواع مختلف گرده گل برداشت میکنند و خرید این محصول به خاطر تنوع رنگی بسیار سخت میشود.لذا برای تهیه ی بهترین و خاص ترین نوع ان با ما در تماس باشید.

عمده فروش گرده گل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *