تفاوت موم با بره موم زنبوعسل در چیست؟

بره موم زنبوعسل


بره موم زنبوعسل

از زنبورعسل چقدر اطلاعات دارید؟محصولات زنبورعسل را میشناسید؟چند عدد از محصولات زنبورعسل را مصرف کرده اید؟اینها سوالاتی است که در این مقاله به آن میپردازیم.در نهایت با دو ماده ی بسیار با ارزش این حشره که از زمانهای بسیار دور تا الان مورد از استفاده قرار میشد را بررسی کرده و بیشتر با آنها آشنا میشویم.

زنبورعسل و تاریخچه ی آن

زنبور عسل چیست؟حشره ای نسبتا جدید که در عهد ژوراسیک Jurasic در دوره ی مزوزئیک mesozoic و حدود ۱۸۰۰ میلیون سال قبل پا به عرصه وجود گذاشته است.این حشرات بعد از گیاهان به خصوص گلداران به وجود امد و تقریبا کمی متفاوت از شکل ظاهری و خصوصیت امروزی داشت.این حشره در زمان پیدایش نسبت به حجم امروزی بسیار بزرگ بوده و زندگی کاملا انفرادی داشتند.بعد از هزاران سال بعد کم کم این حشرات میل به زندگی اجتماعی روی آورده و با هم زندگی کردند.
ابتدا کوهها ،سخره و تنه های درخت را به عنوان لانه ی خود بر میگزیدند.بسیار تهاجمی و خطرناک بودند.انسان های اولیه نیز سالها بعد این حیوان را کشف و عسل های آنها را شکار میکردند.

 

 

زنبورعسل و تاریخچه ی آن


قدیمی ترین یافته ها از این حیوان به فسیل های 400 میلیون سال پیش میرسد و به صورت واقعی و زندگی امروزی در بناهای های تاریخی مصر و یونان باستان تصاویر زیادی از این حشره به چشم میخورد.تصاویری از زنبور،تنگ عسل ،مومیایی با بره موم و موم عسل از یافته های عینی زنبور و محصولات این حشره در بناهای تاریخی میباشد.عده ای بر این باور هستند که زنبورها وبرخی حشرات صرفا برای گرده افشانی و افزایش محصولات گیاهان به وجود آمدند و همین نظریه امروزه نیز تصدیق شده است.

محصولات زنبورعسل و منشاء آنها

زنبورعسل یک حشره ی بسیار پر کار و پیچیده است و در قسمتی از بدن ان در طول روز وظیفه ی خاصی انجام داده و تولید محصول میکند.تنها حیوانی است که بعد از تولید تا لحظه ی مرگ خود تلاش میکند.در گذشته محصولات کمی از ان به چشم دیده میشد،ولی با پیشرفت علم و شناخت کافی این حیوان امروزه محصولات بیشتری از جمله موارد زیر بدست می آید:
1-عسل طبیعی
2-گرده گل
3-بره موم
4-موم طبیعی
5-ژل رویال
6-زهر زنبور
نکته:از همه ی محصولات استخراج شده از زنبورعسل در دوحالت پزشکی دارویی و غذایی میتوان استفاده کرد.

 

 

محصولات زنبورعسل و منشاء آنها

موم و بره موم و تفاوت آنها

تفاوت موم وبره موم چیست؟افراد زیادی هستن که هنوز فرق اینها را نمیدانند و از نظر ما راه تمیز این دو داشتن تعریف مستقل از آنهاست.موم همان حجره های 6 ضلعی در لانه ی زنبورها بوده که لاروها در آن به دنیا امده و سپس برای زمستان عسل طبیعی در ان ذخیره میشود.این ماده از غده ی موم ساز ترشح میکند و ماده ی بی رنگ یا سفید میباشد.

برخی خصوصیات موم عبارتند از:
1-خوراکی بوده منتها در معده حل نشده و دفع میشود
2-در صنعت های مختلف از جمله زیر استفاده میشود:
*چسب سازی
*شمع سازی
*داروسازی
*مجسمه سازی
*کشتی سازی
*جلا دادن لوازم چوبی و…
3-دارای نقطه ی ذوب 62 درجه میباشد.
4-قیمت پایینی دارد
5-جنبه ی درمانی ندارد
6-برای جلوگیری از فشارهای مکانیکی و عایق های صوتی استفاده میشود.
7-مومها از شهد گیاهان حاصل میشود.

 

موم و بره موم و تفاوت آنها

بره موم

تعریف بره موم نیز به این صورت است که یک ماده به جای شهد از صمغ درختان و جوانه ی گیاهان برداشت میشود.این ماده با بیش از 50 درصد صمغ با سایر آنزیم های زنبورعسل ترکیب شده و در نقاط مختلف کندو به کار میرود.برخی خصوصیات این ماده و تفوت ان نسبت به موم به صورت زیر است:

1-خوراکی بده و فواید بسیار زیادی دارد
2-کاملا درمان است
3-مقدار کمی نسبت به موم در کندو یافت میشود
4-درجه ی ذوب در دمای 74 درجه انجام میگرید
5- در صنایع مختلفی از جمله:
*داروسازی
*پزشکی
*درمان انواع سرطان
*مومیایی اجسام
6-قیمت بسیار بالایی نسبت به موم دارد
7-درمان کننده ی انواع بیماری های دهانی
8-نسبت به موم حجم کمی دارد
9-این ماده در داخل خود موم دارد ولی موم بره موم ندارد

بره موم

خرید و فروش موم و بره موم

اگر به دنبال موم یا بره موم (انواع فرآورده ی برهموم)ارگانیک برای استفاده ی دارویی یا صنعتی هستید با گروه ما ارتباط گرفته تا بعد از مشاوره گرفتن بهترین،این محصولات را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

گروه تولیدی قره داغ با خرید و فروش و صادرات تجهیزات زنبورداری و محصولات زنبورعسل، این محصولات را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به صورت اینترنتی در این وبسایت، عرضه می‌نماید. در حال حاضر یکی از صفحات پربازدید این وبسایت، صفحه “فروشگاه معتبر لوازم زنبورداری و دستگاه موم آج کن” می‌باشد که با عرضه آنلاین محصولات باکیفیت، با قیمتی مقرون به صرفه، با استقبال بسیار زیادی از سوی مشتریان روبرو شده است. از این رو از شما دعوت می‌کنیم با مراجعه به صفحه مربوطه، در صورت نیاز نسبت به خرید آنلاین این محصولات مرغوب با قیمتی استثنایی اقدام نمائید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *