فروش عمده بره موم


فروش عمده بره موم ….گاهی سوالاتی که از طرف مصرف کنندگان بره موم پرسیده می شود این است که کدام بره موم خوب است؟ یا چه رنگی از بره موم دارای خواص دارویی و نتیجه بهتری در درمان دارد؟اینها سوالات رایج مصرف کنندگان این ماده ی ارزشمند هست که ارزش بره موم را شناخته اند و میخواهند استفاده کنند.

بهترین بره موم برای کجاست؟
تفاوت بره موم در چیست؟
خصوصیات بره موم قره داغ

بهترین بره موم برای کجاست؟

در کشور ما به دلیل وجود آب و هوای کاملا متفاوت در بین شهرها،محصولی که به صورت طبیعی اعم از میوه جات و محصولات زنبورعسل به دست می آید کاملا با طعم متفاوت حاصل می شود و حتی با طعم خاص همان میوه می توان فهمید که برای کدام منطقه می باشد.
از محصولات زنبورعسل بره موم نیز خارج از این منطق نیست اگر آب وهوای ایران را به سه دسته تقسیم کنیم(سردسیر،معتدل وگرمسیری)متوجه خواهیم شد که خصوصیات بره موم در این مناطق چه تفاوتی باهم دارند.

بره موم مناطق سرسیر:مناطق سرد سیر ایران معمولا شهرهای شمالغرب ،غرب کشور و برخی مناطق کوهستانی شمال خراسان در این مناطق بدلیل سرد بودن هوا زنبور ها بدلیل مبارزه با آفتهای سردسیری و کنترل دمای داخل کندو و گرفتن درز های کندو از بره موم زیادی از گیاهان خاص سرد سیری استفاده می کنند.رنگ بره موم در این مناطق یشمی ومایل به سبز رنگ می باشد و تقریبا به ازای هر کندو مقداری 100تا 150 گرم بره موم تولید می کنند.(بدون استفاده از تله بره موم)

بره موم مناطق معتدل:در این مناطق چون آب و هوای معتدل و بهاری حاکم هست زنبورها در برابر سرما زیاد حساس نبوده و بره موم تولیدی را بیشتر در مسیر ورودی کندو جهت ضد عفونی استفاده می کنندلذا مقدار بره موم  تولیدی در این مناطق به ازای هر کندو مقداری 50تا 100گرمی باشد ورنگی تیره و نزدیک به قهوه ای  می باشد.
بره موم مناطق گرم:در این مناطق به دلیل کرم  بودن هوا زنبورها کار زیادی با درزهای کندو نداشته و بیشتر بره موم برداشتی برای ضد عفونی داخل کندو مورد استفاده می شود.مقدار بره موم برداشتی در این مناطق نسبت به بقیه ی جاها به مراتب کمتر است.

فروش عمده بره موم
نتیجه:مقدار بره مومی که در توضیح بالا گفتیم به ازای هرکندو برداشت می شود بدون تله بره موم می باشد.
با توجه به تفاوت بره موم نسبت به آب و هوای مناطق،متوجه می شویم بره موم سردسیری دارای حساسیت بیشتری نسبت به مناطق گرم سیری برداشت می شود. در نتیجه این بره موم دارای خواص بیشتری نسبت بقه جاها می باشد.از طرفی رنگ این ماده از سبز تا قهوه ای پر رنگ نسبت به دمای هوا متغیر می باشدیعنی هر چه قدر هوا سردتر باشد سبزتر و هر چه قدر گرم باشد بره موم قهوه ای تر می باشد.

درتصویر زیرنحوه ی برداشت بره موم را از روی شان مشاهده می کنید.

فروش عمده بره موم

تفاوت بره موم در چیست؟

مهم ترین مسئله ای که در بره موم بسیار حائز اهمیت هست میزان خاصیت دارویی آن می باشد.طبق تجربه مصرف کنندگان و آزمایشگاههای معتبر در تبریز و اصفهان نتیجه گرفتندکه بره موم هر چه قدر سبز باشد دارای خواص دارویی بیشتری نسبت به سایرین می باشد.البته این بدان معنا نیست که بره موم های قهوهای خاصیتی نداشته باشند بلکه نسبت به رنگ سبز خاصیت کمتری دارند.

خصوصیات بره موم قره داغ

فروش عمده بره موم

همانطور که می دانیم قره داغ منطقه ای کاملا کوهستانی در شمالغرب کشور می باشد وزنبورداران زیادی در آنجا مشغول به کار هستند.لذا در فصل پاییز ماشاهد تولید بره موم در این مناطق هستیم و تمامی بره موم برداشتی از این محل کاملا سبز رنگ بوده و سالانه مقدار زیادی بره موم از این مناطق برداشت و روانه ی بازار و داروسازی می شود.

فروش عمده بره موم

بره موم قره داغ

(((تجربیات خود را در خصوص بره موم با ما درمیان بگذارید)))

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *